Uusia kasvoja sibiksessä: liikuntavalmentaja ja nuoriso-ohjaaja esittäytyvät

Vuoden 2022 alussa Sibelius-lukio sai kaksi uutta työntekijää, kun koululle palkattiin uusi nuoriso-ohjaaja Katja Ollilainen ja koulun oppilaita ja opettajia urheilemaan innostava liikuntavalmentaja Lilli Grönroos.

Pyysimme uusia kasvoja esittelemään itseään ja työnkuvaansa seuraavilla kysymyksillä:

1. Kuka olet ja mikä on työnkuvasi Sibelius-lukiossa?

2. Ensimmäiset viikot Sibiksessä takana? Mitkä fiilikset?

3. Sibelius-lukio on tunnettu musiikin ja tanssin eritystehtävästään. Onko musiikki tai tanssi lähellä sydäntäsi ja millainen musiikin tai tanssin harrastaja olet?

4. Kerro vähintään kolme (kiinnostavaa) faktaa itsestäsi!

Liikuntavalmentaja Lilli Grönroos

1. Olen Lilli Grönroos ja työskentelen Sibelius-lukiossa, Helsingin kuvataidelukiossa ja Kallion lukiossa liikuntavalmentajana tai liikuntacoachina. Tarkoitukseni on eri keinoin pyrkiä edistämään lukiolaisten liikunta-aktiivisuutta ja sitä kautta opiskelukykyä ja mielen hyvinvointia. Minulla on vahva taidelukiotausta. Olen virkavapaalla Helsingin kuvataidelukion liikunnan ja terveystiedon opettajan toimesta, jossa olen työskennellyt vuodesta 2013 lähtien. Haluan liikuntacoach-työssäni tehdä tiivistä yhteistyötä sekä opiskelijoiden että koulun henkilökunnan kanssa, jotta voin kanavoida osaamistani ja työpanostani sellaisiin asioihin, jotka palvelevat mahdollisimman hyvin juuri Sibelius-lukion tarpeita. 

2. Ensifiilis on todella hyvä. Sibiksessä tuntuu olevan lämmin ilmapiiri. Tulen varmasti viihtymään. 

3. Musiikki ja tanssi ovat lähellä sydäntäni, vaikken ole itse pro kummassakaan. Olen harrastanut nuorempana tanssia, erityisesti dancehallia, mutta taitotasoni ei yllä läheskään Sibiksen tanssilinjalaisten tasoon. Puolisoni työskentelee musiikki- ja kulttuurialan ammattilaisena, joten altistun kotona musiikille paljon. 

4. FAKTA 1: Liikunnanopettajakoulutuksen lisäksi olen kouluttautunut mm. pilatesohjaajaksi ja voimavalmentajaksi, FAKTA 2: Yksikään Kuvataidelukion opiskelija ei ole voittanut minua sulkapallossa, FAKTA 3: Osaan soittaa kissanpolkan pianolla, FAKTA 4: Olen juossut kilpaa Yhdysvalloissa. 

Nuoriso-ohjaaja Katja Ollilainen

1. Olen Katja, nuoriso-ohjaaja ja koululla tulen olemaan kerran tai kaksi iltapäivää viikossa seuraavat puolitoista vuotta. Nyt keväällä päiväksi valikoitui keskiviikko. Se, mitä tulen Sibiksessä tekemään riippuu pitkälti teistä nuorista ja siitä, mitä toiveita heillä on. Tehtävänäni on toteuttaa erilaisia juttuja, jotka tuovat kouluarkeen ja vapaa-aikaan iloa ja valoa. Jotakin rennompaa koulutyön lomaan. Ne voivat olla yksilökohtaisia, pienellä porukalla tehtäviä tai koko kouluyhteisöä koskevia eli ei muuta kuin napatkaa hihasta ja heitelkää kaikkia niin mahdollisia kuin mahdottomiakin ideoita kehiin!  

2. Reilut pari viikkoa tutustumista nyt takana ja aika huikeat fiilikset; olen ollut positiivisesti hyvin vaikuttunut mitä kaikkea koululla tapahtuukaan ja erityisesti teistä nuorista, ihan huikeita kohtaamisia on ollut jo. 

3. Mä olen taiteen suurkuluttaja ja lumoudun erityisesti tanssitaiteesta. Musiikista, sen kaikissa muodoissa, nautin niin kaikkien aistien kuin kehollisuudenkin kautta.

4. Fakta 1: Mä maalaan maailmaani tarinallistamalla ja valokuvaamalla arkeani, joka soljuu eteenpäin kuin satu. Fakta 2: Syön paistetun kananmunani ketsupilla. Fakta 3: Mangrove-metsässä olen yksin pysäyttänyt villiapinalauman lähestymisyrityksen.

Teksti ja kuvat: Matias Koriseva, Lilli Gröönroos ja Katja Ollilainen

Jätä kommentti